Listing 1 - 6 of 6 |
Sort by
|
Choose an application
Dit boek behandelt thema's die het basisonderwijs vandaag in beweging brengen. Het steunt op eigen ervaringen gekoppeld aan een hedendaagse 'ervaringsgerichte' visie op het onderwijs en op een mensbeeld dat meer dialogaal is dan individualistisch.
Differentiatie. --- Onderwijskunde. --- basisonderwijs --- gedifferentiëerd onderwijs --- zelfstudie --- Primary education --- Didactic strategies --- didactiek --- verbondenheid --- #KVHB:Lager onderwijs --- #KVHB:Pedagogie --- #KVHB:Didactiek --- onderwijsvisie --- ervaringsgericht onderwijs --- zelfstandig leren --- hoekenwerk --- contractwerk --- zelfstandigheid --- differentiatie --- 474 --- 474.23 --- Aansluiting kleuteronderwijs - lager onderwijs --- Basisonderwijs --- Basisschool --- Contractwerk --- Differentiatie --- Hoekenwerk --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Kleuteronderwijs --- Onderwijs --- Verbondenheid --- Zelfstandigheid --- 470 ) Basisonderwijs --- overgangsproblematiek k.o. - l.o --- waardenopvoeding --- Didactiek ; basisonderwijs --- Didactiek ; kleuteronderwijs --- Differentiërend onderwijs ; basisonderwijs --- 454.2 --- kleuterschool: differentiatie --- lagere school: differentiatie --- didactiek basisonderwijs --- didactiek basisonderwijs - didactische principes, differentiatie, leerlingbegeleiding, motivatie, totaliteitsonderwijs --- Didactische principes --- (zie ook: teleonderwijs) --- Didactiek --- Lager onderwijs --- Onderwijsstrategieën --- Differentiërend ond.; ba.o --- Didactisch principe
Choose an application
In dit boek wordt uitgebreid ingegaan op het groepsproces in de klas. Centraal staat hoe je als leerkracht via allerlei oefeningen een positieve groep kunt creëren en wat het effect hiervan is op het leef- en leerklimaat in de klas. In een positieve groep is de ordeproblematiek niet of nauwelijks aanwezig. De ordeprobelematiek wordt in 'Grip op de groep' specifiek benaderd vanuit het perspectief van de groepsdynamica.
gezag --- groepen --- waardenopvoeding --- 474.23 --- basisonderwijs --- didactiek --- groepsdynamica --- groepsgedrag --- groepspsychologie --- groepswerk --- normen --- waarden --- 305.2 --- 454.23 --- Conflicten --- Gezag --- Groepsdynamica --- Groepsdynamiek --- Normen --- Relaties --- Tucht (Discipline, Gezag, Orde, Ordeproblemen) --- Waarden --- 474.22 --- Basisonderwijs --- Gedragsregels --- Groepering van leerlingen --- Groepsgedrag --- Groep --- Groepspyschologie --- Intergroepsrelaties --- Leerkrachten --- Leren --- Sociaal-emotionele ontwikkeling --- Didactische principes --- Groepspsychologie --- Leerkracht-leerling --- Onderwijsstijlen --- Onderwijzend personeel --- 474.2 --- Groepen --- 071873.jpg --- Klassenmanagement --- didactiek basisonderwijs - didactische principes, differentiatie, leerlingbegeleiding, motivatie, totaliteitsonderwijs --- Psychologie van groepen --- (zie ook: interactief leren) --- Primary groups --- Social problems --- ordeproblemen (onderwijs) --- communicatie --- Didactics of Dutch --- Social psychology --- 431.6 --- Groepspsychologie. --- Onderwijs --- Nederland.
Choose an application
Sociale agogiek --- Jeugdbescherming en kinderrechten. --- Criminology. Victimology --- gedragsstoornissen --- Educational sciences --- Social problems --- opvoedingstips --- preventiewerking (mensen) --- 364.043 --- Academic collection --- #KVHB:Delinquentie --- #KVHB:Gedrag; storend --- #KVHB:Preventie --- geweld --- onderwijs --- preventie --- probleemgedrag --- 323 --- jeugdcriminaliteit --- jeugddelinquentie --- jeugdzorg --- verbondenheid --- 467 --- delinquentie --- ervaringsleren --- schoolbemiddeling --- waardeopvoeding --- 456.8 --- Basisonderwijs --- Criminaliteit --- Gedragsstoornissen --- Jeugd --- Onderwijs --- Religie --- Secundair onderwijs --- Verbondenheid --- Waardevorming --- 432 )* THEORETISCHE OPVOEDKUNDE --- drugbeleid --- 37.06 --- Delinquenten --- Gedragsstoornissen ; jeugd --- Gedragsstoornissen ; kinderen --- Opvoeding --- Preventie --- Samenleving --- Waardevorming ; basisonderwijs --- Waardevorming ; secundair onderwijs --- 343.85 --- 464 --- Misdaad --- drugs --- jeugdmisdadigheid --- pesten --- probleemjongeren --- vandalisme --- 364.043 Preventieprogramma's --- Preventieprogramma's --- sociale problemen en zorg voor jeugdigen --- Kinderen met psychosociale en emotionele problemen --- Vormingsgebieden --- 613.8 --- 343.3 --- 301.15 --- 361.01 --- 362.7 --- 343 --- Gedragsproblemen --- Lager onderwijs --- Godsdienst --- Geweld --- Waardenopvoeding --- Gedragsprobleem --- Filosofie --- Psychologie --- Sociologie --- Man --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Cultuur --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Sport --- Verpleegkunde --- Volwassene --- Morele opvoeding --- Jongere
Choose an application
Deze ringband behoort bij het Waarden- en Normenspel en bevat 20 spelvormen die met het spel kunnen worden gespeeld. Toepassingsmogelijkheden: bewustwording van eigen waarden en normen - samenwerken in teams - discussie over organisatiewaarden - bespreken en veranderen van groepsnormen - loopbaanplanning - coaching.Tevens bevat deze handleiding de Normenmatrix (spelbord op A2-formaat) die is erg nuttig bij het bespreekbaar maken van groepsnormen. U kunt hiermee nagaan welke normen wel of niet worden toegepast in een groep, en of deze normen al dan niet gewenst zijn om een groep optimaal te laten functioneren
Didactics of secundary education --- spellen --- ethiek --- Didactics of social education --- persoonlijkheidsleer --- waardenopvoeding --- zelfkennis --- waardenbeleving --- #PBIB:+101.10 --- #PBIB:+108.41 --- Communicatie --- Spel --- Jeux Spelen --- Valeurs (société) Waarden (maatschappij) --- normen --- waarden --- 311 --- 417 --- 417.1 --- Kennismakingsspelen --- Normen --- Persoonlijkheidsleer --- Waardevorming --- organisatieleer --- spelen --- 456.8 --- Waarden (normen) --- ethiek (gez) --- spel (gez) --- spel --- waarden (ler) --- waarden in onderwijs (ler) --- 17.022 --- Ethiek --- human resources management --- persoonlijke ontwikkeling --- onderwijs --- Buiten het onderwijs : Opvoeding : Algemeen --- Onderwijs : Opvoeding : Ontwikkelen van sociale vaardigheden : Secundair onderwijs : Algemeen --- Sociale ethiek --- Persoonlijkheidsleer - Typologiën --- Vormingsgebieden --- Games --- Didactiek van de maatschappelijke vorming --- Didactiek van het secundair onderwijs --- Educatieve spelen --- spelmateriaal --- 17 --- toegepaste filosofie --- testotheek --- PXL-Education 2014 --- didactische werkvormen --- sociale psychologie --- 305 --- spelmaterialen --- socale vaardigheden --- Levenskwaliteit --- Normwaarden --- Psychologie --- Organisatieleer --- Waarden --- Groepsprocessen --- Teamwerk --- Waarden en normen --- team --- Norm (standaard) --- Waarde (ethiek) --- Groepsproces --- Man --- Volwassene --- Norm (gedragsregel) --- Bewustwording --- Mass communications --- communicatie
Choose an application
Didactics of religion --- didactiek --- Didactics of primary education --- godsdienst --- 268.224 --- #GGSB: Catechese (geloofsopvoeding) --- #GGSB: Onderwijs --- #gsdb11 --- Academic collection --- C1 --- catechese --- lager onderwijs (x) --- basisonderwijs --- lager onderwijs --- 478.6 --- Didactiek (Vakdidactiek) --- Godsdienst --- Godsdienstige opvoeding --- Lager onderwijs --- Levensbeschouwelijke opvoeding --- Basisonderwijs --- Bijbel --- Bijbelverhalen --- Catechese --- Didactiek --- Doopsel --- Gandhi, Mahatma --- Gebeden --- Geloof --- Geloofsleven --- God --- Jezus --- Menchu, Rigoberta --- Morele opvoeding --- Nieuwe Testament --- Riten --- Rituelen --- Verhalen --- Vincentius a Paulo --- Waardenopvoeding --- 244.5 --- godsdienst, didactiek, lo (ler) --- godsdienstdidactiek --- Godsdienst ; basisonderwijs ; didactiek --- Godsdienst ; basisonderwijs --- Godsdienst; ba.o. --- Godsdienst: didactiek lagere school --- 268.224 Catechese in de lagere school (Grundschule) --- Catechese in de lagere school (Grundschule) --- Kerken en religie --- didactiek basisonderwijs - godsdienstonderwijs, levensbeschouwelijk vormingsonderwijs --- Godsdienstonderwijs - Levensbeschouwelijk vormingsonderwijs --- "(zie ook: wiskunde (didactiek; s.o.))" --- Godsdienst; ba.o --- 030670.jpg --- Catechese ; basisonderwijs ; didactiek --- Filosofie --- Psychologie --- Sociologie --- Man --- Cultuur --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Verpleegkunde --- Volwassene --- Catechese (geloofsopvoeding) --- Onderwijs --- 456.8 --- didactiek algemeen - vormingsgebieden, gezondheidseducatie, godsdienstonderwijs, mondiale vorming, verkeersonderwijs
Choose an application
Onverschilligheid, vandalisme, lafheid, brutaliteit en allerlei vormen van zinloos geweld zijn problemen waarmee de huidige samenleving wordt geconfronteerd. Algemeen groeit de zorg om wat wel gezien wordt als een algehele normvervaging. Het gezin en de school komen in beeld. Sturen ouders wel voldoende en kunnen leraren vanuit hun deskundigheid een grotere bijdrage leveren aan waardeopvoeding? In de werkboeken van de serie wordt op deze en andere vragen concreet ingegaan. Het uitgangspunt is daarbij dat het kind goede gewoonten leer in een school die zich presenteert als een hechte gemeenschap. Waarden als zorg, respect en verantwoordelijkheid maat een kind zich niet eigen door er over te praten, ze worden geleerd door ze te ervaren.
#PBIB:+108.31 --- Waarden en normen --- lager onderwijs --- morele opvoeding --- normen --- waarden --- 478.6 --- godsdienst --- schoolboeken --- 1e leerjaar lager onderwijs --- 2e leerjaar lager onderwijs --- 3e leerjaar lager onderwijs --- 471.44 --- 471.48 --- 4e leerjaar lager onderwijs --- 5e leerjaar lager onderwijs --- 6e leerjaar lager onderwijs --- Basisonderwijs --- Beleefdheid --- Belonen --- Deugden --- Eerlijkheid --- Egoïsme --- Filosoferen met kinderen --- Gehoorzaamheid --- Geweld --- Handboek/cursus --- Ik en de anderen --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Lager onderwijs --- Luisteren --- Morele opvoeding --- Ouderavonden --- Pesten --- Regels --- Relatie ouder - school --- Samenwerking --- Schoolklimaat --- Schoolreglementen --- Schweitzer, Albert --- Sociaal-emotionele opvoeding --- Verdraagzaamheid --- Vriendschap --- Waardevorming --- Wilskracht --- Zelfbeeld --- Zorgen --- Normen --- Waarden --- 433.2 --- 433.4 ) * SOCIALE OPVOEDING EN LEVENSVORMING --- basisonderwijs --- sociaal-emotionele vorming --- stappenplan --- Brochure --- bovenbouw --- derde graad --- eerste graad --- kinderen --- middenbouw --- morele ontwikkeling --- onderbouw --- tweede graad --- waarden en normen: kinderen --- waardenopvoeding --- Onderwijs: waarden --- Waarden: kinderen --- Waarden : opvoeding --- 478.8 --- Onderwijs : Opvoeding : Ontwikkelen van sociale vaardigheden : Lager onderwijs : Algemeen --- didactiek basisonderwijs - godsdienstonderwijs, levensbeschouwelijk vormingsonderwijs --- Sociale en emotionele opvoeding --- Morele en religieuze opvoeding --- Godsdienstonderwijs - Levensbeschouwelijk vormingsonderwijs --- (zie ook: Anders zijn) --- Pedagogisch klimaat --- Pedagogisch project --- Kleuteronderwijs --- Relatie school - ouder --- 456.8 --- didactiek algemeen - vormingsgebieden, gezondheidseducatie, godsdienstonderwijs, mondiale vorming, verkeersonderwijs
Listing 1 - 6 of 6 |
Sort by
|